×

czerwca 28, 2016

SIMPLE.DANCER trenuje


Koniec wyczerpującego sezonu za mną, ale trzeba pamiętać o tym, że urlop to doskonały czas by zająć się regeneracją swojego ciała. Gdy nie chcemy wykorzystać na to sporej części wolnego czasu, a chcemy poczuć rezultat, doskonale sprawdzi się rolowanie. Ja używam szerokiego wachlarza sprzętu marki Blackroll, jak wielu tancerzy Polskiego Baletu Narodowego.
Sama czynność rolowania jest substytutem rozciągania i daje lepsze efekty, jednak mimo to nie wyklucza się ze sobą nawzajem, co jest ważne w specyfice pracy tancerzy, bo rozciąganie to nasz chleb powszedni. Rolowanie jest czynnością dynamiczną, a rozciąganie statyczną. Rolowanie zdecydowanie dogłębniej rozciągnie spiętą powięź.

Rolowanie się jest tylko z pozoru czasochłonną i męczącą czynnością, w rzeczywistości trwa kilka minut (10-15minut dziennie w zupełności wystarczy, 8-10 przeciągnięć na każdej partii mięśniowej osobno lub skupienie się na najbardziej bolesnych punktach danego mięśnia – tzw. trigger pointach, przez 20-30sek), które wraz z wprawieniem się i systematycznością wykonywania stanie się chwilą relaksu, na którą będziemy czekać przez cała próbę podczas nowego sezonu. Przy użyciu wałka nie ma żadnych ograniczeń i większych zasad, a korzyści płynące z jego zastosowania przekonają nawet najbardziej uprzedzonych.


Po Bajaderach najbardziej napiętymi partiami w moim ciele są zdecydowanie nogi i dolny odcinek kręgosłupa. Stąd rollowanie, które wykonuję:

1. Mięsień czworoboczny lędźwi



2. Grupa mięśni pośladkowych- bolesne!


3. Mięsień dwugłowy uda



4. Pasmo biodrowo-piszczelowe – baaaardzo bolesne!


5. Mięsień brzuchaty łydki, odcinek po odcinku od kolana po samą kostkę



Wskazane jest także rolowanie się powoli, nie spiesznymi ruchami w górę i dół. Im wolniej tym lepiej. Takie czynności mogą mieć w sobie odrobinę z jogi gdyż intensywnie koncentrujemy się na rozluźnieniu powięzi, słuchając własnego ciała, w którym miejscu jest bardziej spięte i gdzie potrzebuje dodatkowego ucisku. Przesuwając się na rolce czy piłce powoli szukamy miejsca bólu, aby następnie zniwelować go poprzez ucisk, czyli zatrzymanie się w wyjątkowo wrażliwym miejscu i dociśnięcie go na rolce.

Na początku sezonu zapoznam Was z kilkoma przykładowymi ćwiczeniami przy użyciu tego sprzętu, które przydadzą się do obudzenia ciała po urlopie.

Wpis powstał po konsultacjach z naszą fizjoterapeutką Pauliną Mirą. Dziękuję :)

Narzędzia do rollowania BLACKROLL
Legginsy BRASILFIT POLSKA

Tymczasem, uciekam dalej załatwiać sprawy związane ze zbliżającym się weselem!! Trzymajcie kciuki :)


MIŁEGO DNIA!

SIMPLE.DANCER

1 komentarz:

  1. Super zdjęcia! Ależ jesteś piękną kobietą!

    OdpowiedzUsuń

podobne posty
Copyright © 2016 SIMPLE.DANCER's life , Blogger