×

marca 02, 2016

SIMPLE.DANCER trenuje



Ostatnio jedna z czytelniczek poprosiła o wpis, w którym pokazałabym ćwiczenia rozciągające na kręgosłup. W tej chwili sama zmagam się z dokuczliwym bólem odcinka lędźwiowego i krzyżowego kręgosłupa, więc tym bardziej ten post będzie przedstawiał w jaki sposób ja rozciągam obolałe mięśnie.
Obecnie pracujemy nad premierą Burzy w choreografii Krzysztofa Pastora. Choreograf nas nie oszczędza, wymaga od nas pełnego skupienia i poprawnego wykonania zadanych kroków. Ponieważ spora część zespołu odzwierciedla wodę i wzburzone fale, najbardziej zaangażowaną w choreografię partią naszego ciała jest kręgosłup. Stąd dokuczliwe bóle... ale nie daję za wygraną i dzięki tym kilku ćwiczeniom przynoszę zmęczonym mięśniom ulgę.

Ponadto, w ten weekend Polski Balet Narodowy przedstawia Romeo i Julię! Oznacza to, że równolegle pracujemy nad  dwoma baletami, oba są w choreografii i inscenizacji Pastora. A tak przygotowania do Romea... wyglądały w zeszłym roku: SIMPLE.DANCER w pracy :)


Jedno z prostszych ćwiczeń. Sami dawkujemy sobie głębokość naszego przegięcia, chwilę odpoczywamy w przyjętej pozie i wolno wstajemy do pozycji wyprostowanej. Pamiętajmy, aby nogi były równolegle względem siebie a stopy rozstawione na szerokość miednicy bądź szerzej, tak aby było Wam wygodnie. Nie przesadźmy z głębokością przegięcia- chcemy uśmierzyć ból a nie nabawić się przy okazji zakwasów :)



Wspomagam się także moim Flexistretcherem. Opór, który stawia powoduje dodatkową pracę rozciągającą mięśni.


Ćwiczenia na podłodze. Powoli podnosimy się na rękach i wytrzymujemy w takim położeniu kilka sekund, następnie powoli opuszczamy korpus. Możemy je wykonywać leżąc prosto, ale również będąc delikatnie wygiętym w łuk, cały czas leżąc na brzuchu.



I znów z pomocą przychodzi Flexistretcher! Do tego możecie wykorzystać zwykłą gumę do rozciągania. W szpagacie pochylam się do przodu- taśma doskonale motywuje lędźwie do rozciągania!



A to pozycja, która pozwala na odpoczynek mięśni przykręgosłupowych.



Zdjęcia Alexandra Vadon

Kostium Mirella
Tuniczka Designed by Alice
Flexistretcher FLXNYC.COM





MIŁEGO DNIA!

SIMPLE.DANCER

8 komentarzy:

  1. Piękny kostium :) rozumiem, że guma da radę zastąpić w tych ćwiczeniach flexistretchera? :) mój kręgosłup jest wyjątkowo nieelastyczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutu Mansion, oczywiście! Ale osobiście wybralabym zwykłą gumę, nie tą czerwono-czarną :) małymi kroczkami dojdziesz do celu :) miłego dnia!!

      Usuń
  2. Witam serdecznie.:)
    Od miesiąca czytam pani bloga na który przypadkiem trafiłam i jestem pod wrażeniem. Bardzo mi się podoba uwielbiam oglądać jak inni tańczą a miło jest poczytać tak od kuchni o tańcu w balecie. Nie wiem czy pani zna Ballet Magnificat taki o tematyce chrześcijańskiej? oto link http://www.balletmagnificat.com/ jeśli nie to polecam:) tak po prostu chciałam się podzielić.:) P.S. Pierwszy raz komentuję i pozdrawiam. Emilia B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emilio, jest mi bardzo miło, dziękuję za tyle ciepłych słów! Na bloga oczywiście zajrzę :) Zachęcał do komentowania częściej i poddawania pomysłów na posty! Lubię spełniać prośby moich czytelników! Serdecznie pozdrawiam, miłego dnia! :)

      Usuń
  3. Witam czy mogłaby pani zrobić post jak rozciągać się do szpagatu poprzecznego czyli sznurka ,tego gdzie nogi ma się w szerokim rozkroku?

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej. Czy tym roku (w ten weekend) tez bedziesz wystepowala w scenie balu u Capuletich ? Pytam, bo bede na "RiJ" w niedziele tj.06.03 (jak zawsze parter 1-rzad). Podro. Conrad z "L".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w niedzielę prawdopodobnie będę tańczyć we wszystkich scenach zespołowych :)

      Usuń
    2. SUPER !!!! Bardzo sie ciesze !!! Conrad z "L".

      Usuń

podobne posty
Copyright © 2016 SIMPLE.DANCER's life , Blogger