×

lipca 12, 2015

SIMPLE.DANCER gotuje


Przed wyjazdem na Santorini, gdy rozpoczynały się już w Polsce upały, postanowiłam wypróbować propozycję lekkiego lunchu według przepisu dietetyczki, Mileny Nosek.
To łatwa i szybka do zrobienia sałatka z awokado, w sam raz na gorące letnie dni. Przygotowałam porcję dla dwóch osób na dwa dni.

Składniki:

1 dojrzałe awokado
kilka liści sałaty lodowej
duża garść pomidorków cherry przekrojonych na połówki
świeże oregano, tymianek (może być również bazylia bądź inne ulubione świeże zioła)
natka pietruszki (szczypta drobno posiekana)
oliwa z oliwek
sok z cytryny
czarnuszka

Pokrojone w kostkę awokado mieszamy ze wszystkimi składnikami. Wszystko skropić oliwą oraz sokiem z cytryny i posypać czarnuszką dla smaku. Smacznego!


Before our trip to Santorini, when the heat waves had already started in my country, I prepared refreshing and easy to prepare lunch according to the recipe of my dietician friend, Milena. It is healthy avocado salad with seasonal vegetables, perfect for long, warm, summer days :) I prepared portion for two, for two days.

Ingredients:

1 avocado
lettuce
handful of cherry tomatoes (sliced in halves)
fresh oregano and thyme (or other favourite fresh herbs such as basil)
parsley
olive oil
lemon juice
fennel flower

Chopped avocado stir with all the ingredients with olive oil and lemon juice. Finish with fennel flower on top.
















Do sałatki zrobiłam grzanki z razowego pieczywa z kozim serem i plastrami gruszki z tymiankiem. Opcjonalnie można je skropić miodem. Za gruszkami nie przepadam, ale w tym wydaniu były po prostu przepyszne! Grzanki wystarczy zapiec w piekarniku około 10-15 minut w 180 st.

To my fresh salad I added whole-wheat toasts with goat cheese and pear with thyme. You can poured them with honey optionaly. I don't really like pears but in this case it was just delicious! Just put toasts in the oven in 180 C degrees for 10-15 minutes. Enjoy!



W świetle ostatnich upałów uważam tę propozycję lekkiego lunchu za idealną! A Wy macie swoje ulubione pomysły na obiad na gorące długie dni latem? Ja dodatkowo nie wyobrażam sobie orzeźwienia w postaci klasycznej lemoniady ;)

For me this fresh and light lunch is perfect for hot summer days! Do you your favourite meals for such weather? I also cannot imagine summer without classic lemonade! What about you?


ŻYCZĘ WAM MIŁEGO WIECZORU I UDANEGO TYGODNIA!
HAVE A NICE DAY AND GOOD WEEK!


SIMPLE.DANCER 

6 komentarzy:

  1. Co i ile baletnica musi jeść aby utrzymać dobrą figurę, i czy każda tancerka baletowa korzysta z pomocy dietetyka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, wg mnie, aby jeść regularnie- każda tancerka, jak każdy człowiek tak naprawdę, sama decyduje kiedy i ile je :) znam kilka tancerek, które korzystają, lub korzystały, z pomocy dietetyka. Milena jest moją koleżanką, często z nią rozmawiam i omawiam moje niektóre wątpliwości dotyczące diet i odżywiania.

      Usuń
  2. gruszka i ser kozi albo pleśniowy to super duet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam, że się tego duetu obawiałam... ależ w wielkim byłam błędzie! Pycha :) pozdrawiam!

      Usuń
  3. Czy zamiast czarnuszki może być coś innego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Czarnuszka to opcjonalny dodatek :) może warto spróbować zastąpić ją nasionami słonecznika? Pozdrawiam!

      Usuń

podobne posty
Copyright © 2016 SIMPLE.DANCER's life , Blogger