×

maja 12, 2015

SIMPLE.DANCER trenuje



W dzisiejszym poście Alex pokaże Wam kilka prostych ćwiczeń na wzmocnienie stawu skokowego, które poznała w trakcie rehabilitacji. Ostatnio zmagała się z problemami związanymi z lewą kostką, ale sumienne wykonywanie ćwiczeń wspomagających pozwoliło jej na zatańczenie w bieżących spektaklach, a teraz spokojnie szykuje się do premiery Casanovy w Warszawie (zapowiedź już niebawem na blogu!). Zapraszamy :)

ĆWICZENIA Z PIŁKĄ

Piłkę przykładamy do ściany, na wysokość około 20 cm i dociskamy palcami w kierunku ściany: w pozycji wyjściowej przykładamy do piłki stopę w pozycji flex tak, aby nasze palce opierały się na piłce; następnie napinamy stopę jakbyśmy chcieli wykonać półpalec, dociskając mocno palcami piłkę do ściany. Powtórzyć około 10-15 razy na jedną nogę.



Połóżmy się wygodnie na plecach, blisko ściany. Zegnijmy kolano pod kątem 90 stopni (zarówno w kolanie, jak i nogę względem miednicy) i oprzyjmy całą stopę na piłce przyłożonej do ściany.


Powoli prostujmy kolano cały czas dociskając stopę do piłki.


Powróć do pozycji wyjściowej. Powtórzyć 10-15 razy na nogę.



ĆWICZENIA Z GUMĄ




Gumę zakładamy na stopę. Z pozycji rozluźnionej napinamy ją do pozycji flex, a następnie więcej- tyle, na ile nam pozwala nasz achilles. Wracamy do pozycji wyjściowej. Powtórzyć kilka razy na nogę. 




Kolejną fazą tego ćwiczenia jest wypracowanie rotacji w stawie skokowym. Usiądźmy w siadzie prostym, z nogą bezpośrednio przed nami, z gumą założoną na stopę w pozycji flex. Następnie starajmy się odchylić palce jak najbardziej na zewnątrz, a następnie wróćmy do pozycji wyjściowej.



Ćwiczenie na wzmocnienie palców: swobodnie położoną na podłodze gumę (bądź kawałek papieru, chusteczkę) spróbujmy podnieść naszymi palcami, nie odrywając pięty od podłogi. Unosząc stopę do góry wyciągnij jak najbardziej podbicie cały czas trzymając gumę w palcach. Odpuścić. Powtórzyć kilka razy.





Trwają próby do najnowszej premiery naszego dyrektora, Krzysztofa Pastora, Casanova w Warszawie do muzyki Mozarta. Pomimo, że cały zespół jest w nie zaangażowany, kilka osób, w tym ja, rozpoczęło wczoraj próby do czerwcowej premiery opery Wilhelm Tell. Choreografia Amira Hosseinpoura jest niezwykle skomplikowana pod względem koordynacji oraz muzyki. To coś zupełnie odmiennego od tego, co robimy na co dzień! To nowe doświadczenie ogromnie mi się podoba i już nie mogę doczekać się premiery, dlatego tym bardziej cieszę się, że zostałam wybrana do obsady razem z trójką moich kolegów z pracy! Skupienie osiągnie chyba poziom zenitu :) 


ŻYCZĘ WAM MIŁEGO, SŁONECZNEGO DNIA!

SIMPLE.DANCER

4 komentarze:

  1. Czy od baletu zniekształcają się stopy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno tancerki mają tendencje do halluksów (od wąskich baletek i point- palce są cały czas mocno ściśnięte), ale raczej do drastycznych deformacji nie dochodzi ;)

      Usuń
  2. Dziękuje za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  3. gdzie można dostać taką piłkę i czy ma konkretną nazwę? z czego ona jest wykonana, że jest taka miękka?

    OdpowiedzUsuń

podobne posty
Copyright © 2016 SIMPLE.DANCER's life , Blogger