×

stycznia 07, 2015

SIMPLE.DANCER trenuje

Siła stóp i ich ładna linia to credo baletu klasycznego. Już jakiś czas temu pokazywałam Wam kilka ćwiczeń na wzmocnienie siły stóp (siła stóp #1) a dzisiaj kolejna porcja ćwiczeń! Abyśmy łatwo osiągnęli ładną linię wyciągniętej stopy kluczowe jest wzmacnianie siły mięśni śródstopia oraz podbicia. Jeśli będziemy je wzmacniać, nasze poczucie pracy stóp znacznie się zwiększy i świadomość prawidłowej pracy będzie łatwiejsza do osiągnięcia. Bardzo ważne w balecie klasycznym jest to, aby nie 'koślawić' stóp. Co to znaczy? Nie możemy wyciągniętej stopy skręcać w kierunku do środka. Musimy starać się odchylać wyciągnięte palce na zewnątrz. Dlatego tak ważna jest praca stóp w ćwiczeniu battement tendu w przód: wyciągamy stopę jak najdłużej po podłodze popychając piętę w przód, a palce w tył. Im bardziej świadomie będziemy to ćwiczenie wykonywać, tym łatwiej będzie nam zrozumieć (i naszemu ciału), jak prawidłowo wyciągać stopy, aby otrzymać ich ładną linię (nie skoślawioną). Na moim fanpage'u na Facebook'u znajdziecie krótki film,  na którym przedstawiam kilka ćwiczeń, które ciężko pokazać na zdjęciach :) Zapraszam!

I mentioned already that feet strength in classical ballet is crucial. I presented few exercices to make your feet and ankles stronger in one of the previous SIMPLE.DANCER works out posts (link here). We all want our legs and feet to create a beautiful lines which are really important on stage... Here I give you few more exercices to make your feet lines better and stronger. Good luck!


W siadzie prostym, staramy się jak najmocniej wyciągnąć stopy. Następnie starajmy się otworzyć same palce na zewnątrz, trzymając kostki złączone. To samo ćwiczenie powtórzmy z palcami zwróconymi do góry, w pozycji flex.

In seated position with legs stretched forward point your toes as much as you can. Try to open your toes outwards keepin your heels connected. Repeat the same in flexed position.


Kilka ćwiczeń wspomagających możemy zrobić w pozycji stojącej. W pozycji VI na zmianę unośmy stopy na wysoki półpalec.

Few exercices in standing position. Stand in sixth and pull your heels upwards in turns.



Delikatnie odchylajmy kostkę na zewnątrz oraz zbieramy do środka, nie odrywając placów od ziemi. 
Wszystkie te ruchy musimy wykonywać kontrolując staw skokowy, aby kostka nie uciekła nam za bardzo do boku.

Smoothly try to push your ankle away and go back. Repeat the same with pushing your ankle inside. Control your ankle- do the exercise consciously so your ankle doesn't slip away too much.


To samo ćwiczenie wykonajmy z mocno wyciągniętymi palcami opartymi o podłogę.
Try the same with your toes pointed on the floor.



 Ćwiczenie, które wykonywaliśmy na podłodze możemy również zrobić na stojąco.
The exercise we did in seated position we can repeat in standing position.



Wspomagające ćwiczenia z gumą: również ze stopą opartą na półpalcu starajmy się przyciągać kostkę do siebie. Możemy również wykonywać to ćwiczenie stojąc na nodze na półpalcu (wspomagajmy się drążkiem)

An additional exercise with a stretching band; Pull your ankles inside and outside keeping your foot in halftoe position. Try the same while standing on halftoe (with all the body weight on it).



Ćwiczenie z nogą w pozycji cou-de-pied: z pozycji flex zbierajmy powoli stopę do cou-de-pied obejmującego, starając się jak najmocniej popychać palce w tył.

Exercise in cou-de-pied position: from flexed position, take your foot slowly starting from the toes to the middle cou-de-pied position.


W międzyczasie korzystajmy z wałka do stóp, abyśmy na bieżąco niwelowali ewentualne skurcze :)
In the meantime, you can use a foot roller to make the eventual crumps go away :)

Pamiętajmy, aby każde ćwiczenie wykonywać powoli i świadomie, aby ciało i mięśnie przyzwyczajały się do prawidłowej pracy.

Photos Agata Ziółkowska

Agata jest również autorką bloga dla rodziców
www.morelek.blogspot.com
(jak widzicie, tancerze mają wiele różnych pasji ;) )

Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, czekam na Wasze pytania! Z przyjemnością na nie odpowiem :)

MIŁEGO WIECZORU!
HAVE A NICE EVENING!


SIMPLE.DANCER

6 komentarzy:

  1. Super post, bardzo się przyda!
    A było już coś o koczkach? Mam wrażenie, że nie, więc bardzo proszę o jakąś miłą poradę dotyczącą ładnego baletowego uczesania na trening :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. no właśnie wiem! będziesz modelką :) xD

      Usuń
  3. kochana masz świetny blog ! ♥
    jestem u Ciebie chyba po raz pierwszy prawda? Ale na pewno nie ostatni ! ;*
    zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy czerwona guma na zdjęciach to Deuserband original?

    OdpowiedzUsuń

podobne posty
Copyright © 2016 SIMPLE.DANCER's life , Blogger